MAX Burgers stärker kommunikationsteamet med Henric Byström som ny kommunikationschef

I ett strategiskt drag har restaurangkedjan MAX rekryterat Henric Byström som Head of Communications. Henric kommer från en framstående position på Carlsberg och blir en nyckelspelare i MAX:s marknadsledningsgrupp, under ledning av Maria Ziv, CMO på MAX.

Henric Byström har en gedigen bakgrund inom kommunikation och hållbarhet, senast som kommunikationsdirektör på Carlsberg Sverige. Hans engagemang har varit avgörande för att stärka företagets hållbarhetsarbete och rykte genom kreativ och konsekvent kommunikation.

"MAX strävar efter att bli världens bästa burgarkedja och det kräver de bästa kollegorna. Som ett av Sveriges mest älskade varumärken, har vi ambitionen att replikera framgången på internationella marknader. Henric kommer att spela en avgörande roll i den resan", säger Maria Ziv, CMO på MAX Burgers.

I sin nya befattning på MAX kommer Henric att ha övergripande ansvar för olika kommunikationsfunktioner, inklusive PR, företagskommunikation, internkommunikation och gästkommunikation, över alla fyra marknader där MAX verkar - Sverige, Norge, Danmark och Polen.

"Att byta från dryck till burgare känns som ett naturligt steg. MAX är en av Sveriges mest inflytelserika varumärken med en imponerande tillväxtresa där hållbarhet spelar en central roll. Det ska bli otroligt spännande att vara en del av denna framgångsresa och tillsammans med mitt team skapa kommunikation som driver affärerna", säger Henric Byström, ny kommunikationschef på MAX Burgers.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lovisa Haeger

Pressansvarig, MAX Burgers

E-post: lovisa.haeger@max.se

Källa: MAX värvar Henric Byström som kommunikationschef

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Andra artiklar om

Karriär